woensdag 10 februari 2016

Tajine recepten gehakt

Door de aardappels wordt het een lekker winters gerecht. Dit recept heb ik van de Opa van een vriend van me. Heb het al talloze keren klaargemaakt en het blijft heerlijk. Een oorspronkelijk recept uit marokko voor tajine met gehaktballetjes.


Marokkaanse tajine met gehakt en groenten.

Het precieze recept kent mijn man beter dan ik. Doe een flinke scheut olijfolie in de tajine. Kook de rijst gaar volgens de bereidingswijze op de verpakking. Midden-oosterse tajine met gehaktballetjes en groenten. Nou, daar zit ik dan, in Luxemburg, maar met mijn laatste recept uit Nederland.


Zorg wel dat je kruidenvoorraad op orde is, want die heb je voor dit recept zeker. Leg de gehaktballetjes in de saus, zet de deksel op de tajine en laat het vlees. Bonusaanbiedingen, recepten , openingstijden en online boodschappen doen.

We hebben een lekker recept gemaakt met gehaktballetjes in een tomaten- paprikasaus. En als je geen tajine hebt, kun je dit gerecht ook . Op zoek naar het lekkerste tajine : gehaktballetjes in tomatensaus recept ? Ontdek nu de heerlijke recepten van Solo Open Kitchen. Laat je inspireren en ga aan . Snij de tomaten, ui en paprika in fijne stukjes en doe dit in de tajine met een flinke . Anders, Hoofdgerecht, personen , Voorbereidingstijd minuten, Bereidingstijd minuten, Wereldkeuken. Meng alle ingrediënten voor de gehaktballetjes behalve de olie. Maak balletjes ongeveer ter grootte van een walnoot.


Kefta zijn kruidige gehaktballetjes van lamsvlees, en ideaal om in een tajine , met een eitje erbij te serveren. Tajine gehaktballetjes met ei. Recept tajine gehakt met gegrilde paprika is erbij gezet. Het recept van mijn marinade vind je terug op mijn blog!


Ik raad aan om je gehakt eerst te marineren voor deze tajine. En wel uit de tajine , een aardewerken schotel met puntdeksel, ook de naam van het gerecht daarin . Een tajine (Arabisch: طاجين) is oorspronkelijk een aardewerken stoofpot.

Voor de liefhebber heb ik ook van dit recept een video gemaakt. Voeg een klein beetje ui toe aan het gehakt. Tagine met Gehakt en Tomaat Recept - Eenvoudige en lekkere recepten belgische gerechten.


Doe het gehakt , de helft van de uien, de helft van de koriander, eieren, peper en zout in een kom en. Verwarm een tajine (of hapjespan) voor op het vuur en bak de balletjes rondom bruin in een beetje olijfolie. Rol kleine balletjes van het gehakt en bak ze kort in een beetje olijfolie aan. Meer recepten met gehaktballetjes : .

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.

Populaire posts