maandag 29 februari 2016

Marokkaanse kip tajine

Letterlijk, ik kon er tijdens het koken niet vanaf blijven! Verwarm de tajine of een stoofpan. Meng het gemberpoeder met het komijnpoeder, ras el hanout en saffraandraadjes. Tajine met kip en abrikozen.


Heeft even tijd nodig om te stoven, maar is verder heel simpel en natuurlijk erg lekker :-). Maak eenvoudig deze heerlijke en kruidige kip tajine met dit recept.

Vol met groenten, heerlijk met couscous. Benodigdheden voor personen. Het moet iets met kip zijn en nu ben ik toch stiekem voor een zoete versie gegaan. Wanneer je voor het eerst met een tajine kookt moet je het wel direct goed doen vind ik.


Vooral in de marokkaanse keuken is de tajine populair. Een simpel gerecht maar met een zeer explosieve smaak. In Marokko bestaan er honderden varianten van tajine , een schotel met groenten , vlees, vis of kip.


Ontdek nu meer dan duizenden smakelijke njam! De malse kip en groenten van bij ons komen zo .

Als je een tajine hebt dan moet je dit gerecht absoluut daarin klaarmaken. Deze kip tajine met abrikozen, pruimen, paprika en ui is. Bekijk marokkaanse kip tajine recepten van de beste food bloggers. Ik heb nu ongeveer een half jaartje mijn tajine , en ik ben echt verliefd geworden op mijn pannetje!


Wat een geweldig ding zeg! Een heerlijk fris gerecht met onder andere kip , limoen en olijven. Bereid dit gerecht in een tajine. Bak de kippenblokjes in wat olijfolie in een pan mooi bruin. Kruiden met zout en paprikapoeder.


Doe alle ingrediënten en de gebakken kip in de tajine. Drie Marokkaanse chef-koks delen hun geheime recept voor hun favoriete. Haar absolute favoriet is tajine met kip , abrikoos en nootjes. De tajine kip is op vele manieren te maken. We gaan dit keer Ras Elhanout er in verwerken.


Ras El Hanout is een typisch Marokkaanse kruidenmelange.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.

Populaire posts