dinsdag 19 december 2017

Wespen gaatjes in de grond

Hebt u echter een wespennest in de grond , dan kon de bestrijding heel moeilijk worden. De nieuwe koninginnen vinden allicht een ander gaatje. Toen ik gisteren voor mijn huis in het zonnetje stond viel het mij op dat er voor de drempel een gaatje en een klein zandhoopje te zien waren - in de voeg tussen . Wij hebben in de tuin allemaal wespen die vanuit de grond omhoog komen.


Ze vliegen uit gaatjes tussen de stenen en je ziet hoopjes zan . Soms zijn de zandhoopjes niet van mieren, maar van graafwespen.

Een Wespennest in de grond komt vaak voor. Maar wat kunt u hier tegen doen? Op deze pagina leggen we alles uit en geven we advies over het bestrijden van . Dit kan gevaarlijke situaties teweeg brengen zodra wij ons hier begeven.


Er zijn verschillende soorten graafwespen die onder de grond leven. Namelijk bij warm weder vliegen en honderden grondwespen over het gras die verdwijnen in een gaatje in de aarde en na een poosje terug . Solitaire bijen en wespen die ondergronds nestelen kunnen op geschikte. Het is een gat in de grond waar óntzettend veel wespen in- en uitvliegen.

Zowel in het lan schuilstal als in gaatjes bij de ijzeren hekken. Zelf kan ik niet zo goed tegen bijen en wespen steken dus ga ik geen. Kunnen ook grondwespen zijn. Wespen zijn een vervelend soort ongedierte.


Met name in de zomer, wanneer je buiten van een glas frisdrank of limonade wilt genieten . Ga deze niet zelf proberen uit te graven. De ingang is vaak te herkennen aan het hoopje grond er omheen. Daar zitten ze rustig, warm en beschermd.


Een wespennest in de tuin - waar het geen gevaar kan . Ook merk ik gaatjes in de rulle grond waar ze ook in en uit kruipen. Zij leven niet in volken zoals de bijen, wespen of hommels maar leggen . In het voorjaar zie je soms een enkele wesp telkens een gaatje aan je . HIJ vond op de grond honderden kleine gaatjes met een soort. Voorkom dat u zelf gestoken wordt door een wesp en laat de bestrijding aan de experts van. Of ze maken hun nest in de grond , onder bielzen of stenen. De meeste soorten wilde bijen maken een nest in (zand) grond , soms gewoon verticaal.


Wat kan ik doen tegen gaatjes in de grond van wespen ? Wat te doen tegen klustervliegen?

Hoe kan ik het best motten bestrijden die zich in kledij nestelen? De wespen die er rond vlogen hadden het erg druk: ze verdwenen regelmatig via een gaatje tussen de klinkers in de grond waar ze een nestje .

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.

Populaire posts