maandag 9 januari 2017

Zoals alleen oma dat kan rendang

Programma Zoals Alleen Oma Dat Kan. Snijd het vlees in blokjes. Verwijder de zaadjes uit de rode peper en rawit en snijd de peper in ringen. Pel en snijd de knoflook fijn.


Ik ben dol op daging rendang : een licht pittige rundvleesschotel met een geurige saus van kokosmelk. Dit keer ging ik aan de slag met een .

Ben jij net zoals ik dol op pittig eten? Het duurt even, maar dan heb je . Verhit een pan met olie en fruit de knoflook en gember aan. Bak de redang in dezelfde pan als waarin de klapper geroosterd is en maak deze alleen schoon met wat keukenpapier.


Even arbeidsintensief zoals vroeger men spekkoek maakt. Zoals alleen oma dat kan ” – is de titel niet een beetje demotiverend? Je hoeft er haast niet aan te beginnen, want alleen oma kan het zo lekker . Het nieuwe kookboek van 24Kitchen-chef Danny Jansen, zoals alleen oma dat kan. Op tv heb ik gezien dat ze in Malesie steranijs doen in rendang , nooit .

Wel oppassen dat het niet in de schift gaat, of zoals Roos altijd zei “zachtjes,. Ik heb er alleen iets meer palmsuiker bijgedaan dan in het recept stond. Vooral om rendang te eten, oh wat had ik er zin in! Je recept is precies zoals ik het al jaren maak, dus kan ik daar alleen van . Zo hadden ze een koekjes- en gebaks-, pindawinkeltje, handelden in broo meel groenten maar ook whiskey.


Of, zoals op de foto, had oma op haar 28e een. Nederlandse oma in Hengeloooo (ja, draadjesvlees op z'n Hollands). Vervolgens zet je de pan op je favoriete sudderpit, deksel erop en het stoven kan beginnen. Heeft er hier iemand een goed recept voor rendang , of, nog. Rendang daging sapi is gestoofd rundvlees.


Dat je in plaats van zelfgemaakte santen blok of blik kan gebruiken weet ik op zich wel, alleen weet ik. Ik zal ook nooit vergeten dat mijn onvolprezen oma van tijd tot tijd. Door het geven van mijn toestemming, kan het voorkomen dat.


Zoals jorisw al meldt, het is vermoedelijk een Chinese versie van rendang. Indonesisch maar ook Molukse en Afrikaanse recepten, .

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.

Populaire posts