vrijdag 17 augustus 2018

Koninginnewesp in huis

Ik trof een koninginnenwesp aan in huis. Deze leeft niet meer en wat er over bleef buiten achter gelaten en nog niet weggevlogen. De koninginnewesp of wespenkoningin, is de grootste wesp van het nest.


Ziet u in het voorjaar een wesp vliegen in en uit uw huis , tuin of schuur? Dan is de kans groot dat dit een jonge koningin betreft die een plekje zoekt om haar .

Met wespensteken en pijn tot gevolg! Een wespennest in huis zorgt voor veel overlast en problemen. Daarom is het zaak dat u juist handelt, om ze snel mogelijk van dit probleem af te komen.


Als er veel wespen of bijen in uw huis of tuin zijn, is er waarschijnlijk een nest in. Zitten gewoon ergens op een raam. Ik vermoed dat de winter te warm is om dood te gaan.


Meer resultaten van forum.

Dat hebben we hier al zo vaak bij de kop gehad. Ik ben nog geen een keer een levende wesp tegengekomen in huis en het is ook echt alleen op mijn slaapkamer, mijn broertje slaapt direct . Afgelopen zondag vloog er een Hoornaar bij ons in huis. De bewoners van het huis hadden een imker gebel maar . Koninginnen van de Duitse wesp kiezen voor hun nest gewoonlijk plekken in huis , zoals schuren, spouwmuren en zolders. En dan bent u verder van huis.


Ik heb voor de tweede keer dit jaar een wespennest aan de buitenkant van mijn huis , het derde nest al sinds ik hier woon, niet normaal gewoon . Ze kwamen echt overal door, zelfs nog achter de plafondlamp vandaan en de afzuigkap . GRONINGEN - De hoornaar, een groot soort wesp, maakt een opmars. Wespen kunnen heel vervelend zijn. In steeds meer natuurgebieden. Dit kan zijn in een opening of spleet van een huis , maar ook in een vogelnestje, brievenbus of schuur. Zodra er werksters uitkomen nemen zij de bouw over en . Gelukkig was zusterlief zo dapper om hem te doden!


Ze zijn niet geïnteresseerd in zoetigheden. Ze eten liever larven en ander eiwitrijk voedsel.

Heb je een hoornaarsnest bij je huis , dan hoef je . De Aziatische Hoornaar is bezig aan een opmars in Europa, zo is hij al gevestigd in Spanje, Frankrijk en België. De (bevruchte) jonge koninginnen vliegen uit en overwinteren, in huis , tussen spleten in boomschors, onder dakpannen etc. Maar als ze hun nest te dicht bij een huis maken, kunnen ze gevaarlijk . In het vroege voorjaar ontwaken de . Veghel- Een koninginnewesp heeft dinsdagavond voor de nodige.


Dode wespen in huis lijkt me niet fijn, maar ik heb eigenlijk geen tips.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.

Populaire posts