woensdag 20 januari 2016

Lekkere bami recepten

Dit recept heb ik (na lang vragen) van de moeder van een van mn beste vrienden. Ze is Indonesisch en geeft het niet graag af . TE GEK BAMI SPECIAAL RECEPT , Loempia`s zelf maken,. Een lekkere snelle bami voor mensen die niet erg veel groenten lusten.


Bami , is een favoriet uit China.

Lekker met pittige balletjes of garnalen. In deze blog vertel ik je het recept voor echte Surinaamse bami. Een van de meest makkelijke recepten uit de Surinaamse keuken, binnen 30 . Natuurlijk is het heel fijn om die lekkere bami goreng bij de toko te halen, maar wist je dat het zo gemakkelijk is om zelf te maken?


Het lekkerste foodblog van Nederland met snelle, makkelijke en gezonde recepten. Van hoofdgerechten tot lekkere toetjes en van zoete cake . In de Food Photos zien jullie het wel eens voorbij komen: bami !

Dat staat er vandaag op het menu. Ik deel je mijn recept voor een lekkere (goed gevulde) bami. Het eerste dat mijn vriend . Ik bereid mijn bami goreng met spekjes. Al vind ik het ook erg lekker om er kip bij te eten.


Je kunt kipblokjes met de spekjes mee bakken, maar . Ik heb het ooit in een opwelling gemaakt, maar het . Een gezonde bami goreng maak je namelijk gemakkelijk zelf met volkoren mie. Maak de bami op smaak met wat ketjap. Schep daarna de bami er bij en meng alles goed door elkaar totdat alles warm is. Bak de kippenvleugels ongeveer minuten in een pan of oven tot ze lekker. Nieuw jaar, en we gaan verder met de recepten in de zonder-pakjes-en-zakjes-challenge!


De bami van de Chinees is zó lekker ! Helaas weet niemand daar het receptje van, maar deze variant. Bij mijn schoonmoeder had ik al een paar keer bami met gehakt.

Als pizza lover in hart en nieren deel ik regelmatig een lekker pizzarecept. Die vindt u ook kant-en-klaar bij de Aziatische producten in de supermarkt. Heerlijk, die bami van de Chinees, maar voor deze bami hoef je de deur niet uit! Is zo gemaakt en haast bijna nét zo lekker als die van de Chinees.


Deze bami (of bahmi) maak ik regelmatig en is erg makkelijk door het. Dit maak ik best vaak, snel klaar te maken en erg lekker ! Het lijkt dan niet meer op bami van de chinees, maar is wel erg lekker en supersimpel. Wegens gigantisch populair en vreselijk lekker nu ook op ThePostOnline: de recepten van Leonie ter Veld.


Dagelijks simpele doch lekkere.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.

Populaire posts